Milan Bandić kupio je novcem Zagrepčana oko 30.000 zastava s pripadajućim sajlama i jarbolima. Po Zagrebu ih visi malo više od pola, a treba platiti i održavanje, dizanje, spuštanje, zamjenu…
Bivši zagrebački gradonačelnik Milan Bandić kupio je novcem Zagrepčana oko 30.000 zastava s pripadajućim sajlama i jarbolima, od kojih malo više od pola visi po lokacijama u gradu od 2017. Kako javlja 24sata, za njih će stanovnici Grada Zagreba će do 2022. godine izdvojiti malo manje od osam milijuna kuna.
Naime, nakon što je 2017. godine Bandić odlučio da zastave na Jankomirskom mostu, Aveniji Većeslava Holjevca i na potezu od Lučkog do rotora u Remetincu nisu dovoljne, naručio ih je još te su postavljene na Domovinski most, Aleju Bologne, Jadransku i Slavonsku ulicu te Sarajevsku i Radničku cestu. Posebno se pazi na Vukovarsku ulicu, gdje 1512 zastava treba mijenjati dva puta tijekom godine.
U tri godine, naručeno je 30.000 zastava:14.400 zastava Hrvatske, još 14.316 zastava Zagreba i 636 zastava Europske unije, a polovica je postavljena na stupove javne rasvjete i 198 jarbola. Dok taj posao nije dogovoren, kako grad ne bi bio bez zastava, gradska ustanova URIHO sašila je zastave za 350.000 kuna bez PDV-a.
Posebno se pazi na Vukovarsku ulicu u Zagrebu, gdje zastave treba mijenjati dva puta tijekom godine, što je ukupno 1512 zastava. Još 1200 zastava se spušta po posebnom nalogu grada, a postavljaju se i tijekom blagdana na gradske trgove i parkove.
Prema dostupnim podacima, zastave šiju tvrtke Humana Nova iz Čakovca i zagrebački URIHO. U rješenju koje smo pronašli među Aktima gradonačelnika, šivanje i održavanje objedinjeno je cijenom od 5,9 milijuna kuna bez PDV-a. S PDV-om, to je 7,4 milijuna kuna.
Za podizanje i spuštanje zastava, održavanje i podmazivanje sajli, kolotura i jarbola te izvanredne popravke i godišnji pregled zadužene su četiri tvrtke. Za same jarbole zadužena je tvrtka Tehmar, čiji ugovor s Gradom istječe 15. prosinca. Brinu o jarbolima uz cestu, ne o onima na javnoj rasvjeti. Godišnje imaju 50 – ak intervencija. Za održavanje, dizanje i spuštanje zadužene su tvrtke Elicom, Pismorad, Pirić promet i Ši-La-Co. Sve imaju ugovor do 2022. godine.
Aktualni gradonačelnik Tomislav Tomašević misli da nam nije potrebno toliko zastava po gradu te je zbog visokog troška najavio smanjivanje broja zastava.