Nakon sjednice Vlade ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs govorio je o okviru epidemioloških mjera koji je nakon promišljanja pripremljen za novu školsku godinu.
– Tijekom dana bit će poznate kompletne mjere. Bit će dignute na web stranicu, trenutačno se lektoriraju kako ne bismo propustili neke zareze koji možda mogu biti bitni i ključni, rekao je Fuchs.
Dodao je kako smo prošlu školsku godinu završili zadovoljavajuće, djeca su svega pet tjedana na nivo RH bili izvan škole, odnosno on-line. To nas svrstava u sam vrh u EU, naglasio je.
– Na osnovu iskustava koje smo stekli lani, kao i rezultata istraživanja, mjere će biti nešto relaksiranije. Djeca od prvog do petog razreda koji su bili isključivo u “balončiću” odnosno nije bilo kretanja i miješanja, u idućem razdoblju moguće će biti donekle se miješati. Dopustit će se direktna nastava u kategoriji izbornih predmeta, dopunske i dodatne nastave koja je lani išla kompletno on-line, najavio je ministar Fuchs.
– Jednako tako u višim razredima bit će dopušteno mijenjanje učionica, korištenje kabineta – učionice za fiziku, kemiju, informatiku, naravno uz upute oko dezinfekcije između pojedinih razreda i prozračivanje prostorija, dodao je.
Bit će omogućeno i bavljenje sportom unutar škola. Timovi koje škole imaju moći će biti sastavljeni od učenika i djece iz različitih razreda. Školske dvorane će i dalje biti zatvorene za rekreativne aktivnosti. Vraća se mogućenost održavanja roditeljskih sastanaka uz poštivanje epidemioloških mjera. To je bio zahtjev i učitelja i roditelja. Ostaje obveza mjerenja temperature zaposlenika i da roditelji mjere djeci temperaturu.
Školska praksa se ponovno dopušta. Studenti pedagoških fakulteta moći će obavljati praksu pod jednakim uvjetima kao i zaposlenici u pojedinoj školi. Praksa učenika strukovnih škola dopušta se jer je bitan segment u strukovnom obrazovanju. Učenici se moraju pridržavati uputa samih firmi u kojima će provoditi školsku prasku. Na roditeljskim sastancima će se morati poštivati distanca od 2 m i nositi maske. Maske ostaju jedan od uvjeta za učenike od petog razreda nadalje ako nije moguće ispoštovati distancu od 2 m. Nošenje maske se preporučuje i kada postoji distanca. Ako je neki od učenika pozitivan, u tom slučaju ne treba čitav razred u samoizolaciju nego samo najbliži učenici. Tako bi se odlazak učenika u samoizolaciju smanjio”, kaže Fuchs.
“Nismo previše zadovoljni odazivom prosvjetnih radnika na cijepljenje. Ako izuzmemo visoko školstvo, na oko 50 posto smo. Pola naših prosvjetnih radnika nije cijepljeno i treba imati na umu da će takvi prosvjetni radnici kad prenesemo upute o mjerama, a u ponedjeljak ćemo imati sastanak s ravnateljima škola. Oni trebaju nositi msku tijekom predavanja i cijepiti se. Zaštita radnika u tom smislu je dvojaka. Postoji cjepivo i zaštitna oprema. Priče o obveznom cijepljenju i otkazima nisu baš primjenjive. Imamo 50 posto necijepljenih, ne znam gdje bismo našli 20-ak tisuća učitelja da zamijene one koji bi odbili raditi”, govori ministar.
Osvrnuo se i na istraživanje Borisa Jokića o utjecaju pandemije na učenike.
Kaže kako je dio mjera vezan uz sport relaksiran zbog traženja samih učenika.
“Činimo sve da učinimo dodatne napore kako bismo smanjili negativne posljedice na razvoj učenika”, kaže ministar.
“Testiranje pri dolasku na posao, o tome smo razgovarali, ali to nije baš jednostavno provesti”, kaže ministar o mogućnosti da se zaposleni u školama testiraju prije dolaska na posao, kako je to regulirnao u nekim drugim zemljama.