Iako su radovi zbog koronakrize usporeni, konstrukcija raspona Pelješkog mosta bi trebala biti gotova do početka listopada, a svi radovi na mostu do kraja godine
Gradnja Pelješkog mosta svakog dana u svakom pogledu sve više napreduje. Tako je do kraja veljače postavljeno 49 od 165 segmenata čelične konstrukcije raspona, a zabijeni su i betonirani svi čelični piloti te dovršene sve naglavnice, stupovi i piloni. Radnici China Road and Bridge Corporationa (CRBC) i njihovih podizvođača trenutno se bave montažom i zavarivanjem segmenata čelične konstrukcije, ugradnjom kosih zatega, ali i zemljanim radovima na pristupnoj cesti prema mostu.
Na gradilištu Pelješkog mosta do kraja veljače postavljeno je 49 od ukupno 165 segmenata čelične rasponske konstrukcije. Sredinom veljače je između morskog stupnog mjesta S3 i kopnenog S2 postavljen segment ukupne duljine 52 metra i težak 581 tonu, navodi dnevnik.
Do kraja proteklog mjeseca, prema podacima Hrvatskih cesta, na Pelješkom mostu zabijeni su i betonirani svi čelični piloti te završeni svi radovi na izradi naglavnica, stupova i pilona. Stupovi su visoki od 38 do 54 metra, a piloni na šest središnjih stupova visoki su 40 metara.
Na mostu je u tijeku montaža i zavarivanje segmenata čelične rasponske konstrukcije, ugradnja kosih zatega, a izvode se i zemljani radovi na pristupnoj cesti mostu.
U Hrvatskim cestama dnevnik doznaje da je, prema dinamičkom planu izvođača radova, China Road and Bridge Corporation (CRBC), završetak ugradnje posljednjeg segmenta predviđen do početka listopada ove godine. A to znači da će Hrvatska za nešto više od pola godine napokon biti spojena.
Radovi na mostu tada ipak neće biti gotovi, oni završni potrajat će do kraja godine. Postavljanje zadnjeg segmenta imat će simbolično značenje za Hrvatsku. Spajanje dva dijela hrvatskog kopna trebalo se dogoditi nekoliko mjeseci prije, ali je zbog koronske krize dinamika radova na gradilištu poremećena. No Kinezi su dosad ipak obavili 65 posto posla na mostu, odnosno trenutačna realizacija na tom projektu iznosi 1,3 milijarde kuna, od ukupno 2,08 milijardi koliko je ugovoreno.
Zadnja dva broda s čeličnim segmentima iz Kine bi trebala pristići oko 21. travnja i 17. svibnja. S dolaskom novih dijelova mosta, varioci nastavljaju radove na okrupnjavanju segmenata raspona mosta. Trenutačno su na gradilištu 543 radnika.
Radi se i na pristupnim cestama. Tako je Strabag na 12 kilometara dugoj dionici Duboka – Zaradeže, debelo prije roka probio 2,4 kilometra dug tunel Debeli brijeg. Na toj dionici, vrijednoj 478,3 milijuna kuna, potrebno je probiti još jedan tunel te izgraditi jedan vijadukt i dva mosta. Dosad je izvedeno ukupno 144,3 milijuna kuna radova, a trenutno se ondje nalaze 294 radnika.
Grčka kompanija Avax gradi stonsku obilaznicu, poddionice Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, ukupne dužine 18,1 kilometar. Na toj trasi se također grade dva tunela i po jedan vijadukt i most. Vrijednost tog ugovora je 511,6 milijuna kuna. U tunelima Polakovica i Supava radi se na širokom iskopu punog profila, a s krajem siječnja probijena su 684 od ukupno 1242 metra glavne cijevi tunela Polakovica te 277 od ukupno 1290 metara glavne cijevi tunela Supava.