Sigurnosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamjerne pogreške, ali ni sabotaže.
Facebook Inc okrivio je “neispravnu promjenu konfiguracije” za gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.
Suosnivač Facebooka Mark Zuckerberg noćas se ispričao svim korisnicima koji satima nisu mogli pristupiti najvećim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, u dosad najduljem padu ovih mreža.
– Oprostite na današnjim smetnjama. Znam koliko se oslanjate na naše servise kako bi ostali povezani s ljudima do kojih vam je stalo – napisao je Zuckerberg u kratkoj poruci, dodavši da se usluge vraćaju. No nije otkrio ništa o razlozima velikog pada.
Iako Facebook i njihovi drugi servisi uglavnom rade, korisnici na Downdetectoru i dalje prijavljuju probleme s radom, a neki pišu da im još nije dostupan.
Iz samog Facebooka su isto noćas šturo napisali da su naporno radili kako bi povratili pristup aplikacijama i servisima te zahvalili ljudima na strpljenju. No ni oni nisu detaljnije govorili o razlozima raspada sustava te pokušali uvjeriti ljude da se to neće ponoviti opet skoro.
To the huge community of people and businesses around the world who depend on us: we're sorry. We’ve been working hard to restore access to our apps and services and are happy to report they are coming back online now. Thank you for bearing with us.
— Facebook (@Facebook) October 4, 2021
Facebook Inc okrivio je “neispravnu promjenu konfiguracije” za gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.
Tvrtka na blogu nije navela tko je izvršio promjenu konfiguracije i je li bila planirana. Nekoliko zaposlenika Facebooka koji su željeli ostati anonimni rekli su ranije Reutersu kako vjeruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmjerava internetski promet.
Kvarovi internetskih komunikacijskih alata i drugih resursa koji ovise o istoj mreži pojačali su problem, rekli su zaposlenici. Sigurnosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamjerne pogreške, ali ni sabotaže.
Ispadanje Facebooka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih medija par dana nakon što je zviždač u nedjelju optužio tvrtku da učestalo daje prednost dobiti umjesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.
Dionice Facebooka izgubile su na vrijednosti još nakon izvješća zviždača, a potom su nastavile padati. Dok se svijet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Twittera i TikToka, dionice Facebooka pale su 4,9 posto, što je njihov najveći dnevni pad od studenog prošle godine, javlja Reuters.
“Žao mi je za svaku malu i veliku tvrtku, obitelj i pojedinca koji ovisi o nama”, napisao je na Facebooku glavni tehnološki direktor Mike Schroepfer, dodajući da “može proći neko vrijeme da dođu do 100 posto”.
Twitter je u ponedjeljak izvijestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i izravnim porukama.
Facebook, koji je najveći prodavač internetskih oglasa na svijetu nakon Googlea, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procjenama tvrtke Standard Media Index.
Tek nešto prije ponoći počeli su se povezivati s internetskom mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.